ὅδε οἶκος, ὦ ἑταῖρε, μνημεῖον ἐστιν ζῴων τῶν σοφῶν ἀνδρῶν, καὶ τῶν ἔργων αὐτῶν

Seminar
MATHEMATICS AND MUSIC

 

PROGRAM


Plan rada Seminara Matematika i muzika za DECEMBAR 2018.



PONEDELJAK, 10.12.2018. u 14:15, Sala 301f, MI SANU, Kneza Mihaila 36
Miloš Čanak
MUZIKA I KRISTALI
Iznenađujuće je da muziku otkrivamo i u najlepšim tvorevinama prirode kao što su na primer kristali. Sa druge strane, matematičar bi kristale interpretirao kao poliedre. No ovakvo gledanje nas dalje vodi do čuvene pitagorejske harmonije sfera koju je možda najbolje objasnio Johanes Kepler u svom modelu kretanja planeta preko modela Platonovih tela upisanih jedna u druge.
Očekuje se posle predavanja razgovor i sugestije, posebno drugačije gledanje na ovo tumačenje.



PONEDELJAK, 17.12.2018. u 14:15, Sala 301f, MI SANU, Kneza Mihaila 36
Aleksandar Marković
MUZIKA SLIKE - DEŠIFROVANJE I TRANSPONOVANJE VIZUELNOG U AUDITIVNO
Muzika kao jedna od specifičnih formi umetničkih izraza može biti detektovana i transponovana iz umetničke slike metodom povezivanja i transponovanja vizuelnih i kompozicionih umetničkih elemenata u muzičke elemente iz umetničke slike. U ovom radu prezentovan je pristup za dešifrovanje muzike iz umetničke slike razlaganjem i odvajanjem vizuelnih i kompozicionih elemenata slike i detektovanjem svih njihovih vizuelnih vrednosti i informacija o bojama i tonovima. Dobijene vizuelne vrednosti svih elemenata se potom prevode u informacije i vrednosti muzičkih elemenata i obrađuju nezavisno za svaki element do naknadnog spajanja u celu muzičku kompoziciju.

PONEDELJAK, 24.12.2018. u 14:15, Sala 301f, MI SANU, Kneza Mihaila 36
Erika Roldan Roa, Filip Jevtić
COUNTERPOINT - AN ALGORITHMIC APPROACH
Given a melody (cauntus firmus) its counterpoint is an independent (in rhythm and contour) melody which is in harmony with it. Musicians have been using various sets of rules to generate counterpoints. Usually, following a given set of rules, a musician obtains several counterpoints from which he chooses, based on his musical aesthetic judgment, one he deems best. However, for most sets of rules, the number of valid counterpoints is much larger than the musician will ever test. In this talk we explore the richness of set of counterpoints. Also, we explore the possibility of existence of a score function that will assigned an `aesthetical score` to each one of the counterpoints which will suggest the best ones to be used. This is based on a joint work with Hao-Pin Wu and Lirit Fuksman.

Predavanja su namenjena širokom krugu slušalaca, uključujući studente redovnih i doktorskih studija. Održavaju se ponedeljkom sa početkom u 14:15 sati u sali 301f na trećem spratu zgrade Matematičkog instituta SANU, Knez Mihailova 36.

Vesna Todorčević
Rukovodilac seminara
Filip Jevtić
Sekretar seminara